Generalforsamling 11.04.23
Indkaldelse til Generalforsamling
Tommerup Rideklub
Tirsdag den 11. april 2023
Kl. 19.30 i Rytterstuen på Manngården.
1: Valg af dirigent
Søren Andersen
2: Valg af referent
Helene Bangsø
3: Formandens beretning
Tommerup Rideklub. 11. april 2023
Formandens beretning:
2022 var et år hvor vi igen kunne drive og arbejde for rideklubben under normale forhold henset til tidligere år med covid-19.
Vi har dog forsat været udfordret på økonomiske forhold i klubben efter denne covid-periode, men ser positivt fremad, hvilket vi også ser gode tegn på i form af stor tilslutning af nye medlemmer og fastholdelse af eksisterende.
Der pågår et stort arbejde for vores undervisere som sikrer en stabilitet og kontinuerlig undervisning alle ugens dage til glæde og god afkast for klubben.
Vi har en forsat god tone og adfærd i klubben og eleverne virker til at have et godt sammenhold og god trivsel hvilket er yderst vigtig for en klubs eksistensgrundlag ud over det økonomiske del. Det er helt klart vores mål at fastholde den positive ånd i samarbejde med alle aktive i klubben.
Vi har i 2022 fået afholdt en del forskellige arrangementer så som elevstævner, arrangementer i ridehallen, hjælp til ponykåringer osv. og heldigvis ses en stigendende tendens til forsat udvikling og flere tiltag og initiativer igen, takket være vores undervisere, bestyrelsen, medlemmer samt forældre og elever med hjælp fra stævnearrangører, cafeteriehjælp, kagebagning og andre praktiske ting.
Vores årlige store arrangement ”Danmark smukkeste havefest” i Kjelds have blev endnu en gang afholdt med god succes og tilslutning dog lidt færre gæster end tidligere.
Det er forsat et stort arrangement med rigtigt mange frivillige fra nærområdet, klubben/elever, bestyrelsen, forældre og især Kjeld. Alle har deltaget og bidraget på bedste vis og med en indsats vi ikke kunne have været foruden, for uden alle de aktive frivillige havde det ikke været muligt med så stort et arrangement, så hermed en stor og ubeskriveligt tak til alle som har hjulpet os.
Som afsluttende bemærkning, vil jeg udtrykke en stor tak til bestyrelsens medlemmer, støtteforeningens medlemmer samt de frivillige og ikke mindst til Kjeld for et fantastisk godt samarbejdet og støtte.
Tak for indsatsen og med håb om forsat positiv udvikling i klubben ser vi frem til et nyt og godt år i 2023.
Formand: Carsten Larsen GF 2023
4: Fremlæggelse af regnskab
Ved kasserer Henrik Skov:
Omsætningen er steget i forhold til 2021, som var sidste corona-år og ser fornuftigt ud.
Personaleudgifter er steget som følge af at det ikke længere er corona.
Salgsomkostninger er steget bl.a. som følge af reklame for Danmarks Dejligst.
Lokaleomkostninger er stabile – øget tilskud til gas/varme.
Administrative omkostninger hænger også sammen.
Resultatet for 2022 ser fornuftigt ud.
Balancen: Kontoen i Danske Bank skal lukkes, men der er fortsat elever der laver indbetalinger på denne konto. Der er alt i alt overskud i TMR.
Se også vedhæftede PDF
5: Behandling af indkomne forslag
Der er ikke kommet nogen
6: Valg af formand/kasserer
Kasseren (Henrik Skov) er på valg - genvælges for de næste 2 år
7: Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
Helene Bangsø er på valg – genvælges for de næste 2 år
8: Valg af suppleant
Ingen til valg
9: Valg af revisorer
Mette Jørgensen genvælges
10: Eventuelt
Forslag om andre måde at slå stævnetilmeldinger op, der ses dog ikke andre muligheder end Facebook og hjemmeside som nu
Hvad er planerne for året 2023
Stævner, Danmark Dejligst og hvad der ellers kan byde sig fra Støtteforeningen
11: Støtteforeningen
Konstituering/bestyrelse:
Kathrine Ehlers - formand
Anja Andersen – næstformand
Idéer:
Socialt arrangement i forhold til teori – hest i praksis (opsadling, strigle osv.)
Kombistævner – spring, ponygames, dressur, pokalstævne
Sociale arrangementer generelt
Kæphestestævner
Vedligeholdelse af udstyr
Arbejdsdage